Ісус — учитель і цілитель. Чи довіряємо ми Йому?

Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 31 липня

Після Нагірної Проповіді Матей подає розповідь про вчинки звільнення Ісуса. Якщо в блаженствах Ісус є вчителем, то тут Він є цілителем, тим, хто об’являє через надзвичайні справи Божі остаточне звільнення, спасіння, нову присутність вічного Завіту. Так Матей у наступних розділах (8-9) пропонує опис 10 чудес по кількості 10 єгипетських кар, завдяки яким Ізрáїль вийшов неушкодженим та силою яких він звільнився. І якщо в навчанні блаженств Ісус нагадував Мойсея, тут образ Ісуса набуває особливої виразності завдяки діяльним вчинкам, що звільняють новий народ, який Він збирає. Останні два чуда з цих десяти, про які читаємо сьогодні, це зцілення двох сліпих та зцілення німого біснуватого.

Сліпі та німий, якому біс заважає спілкуватися, уособлюють не тільки самих хворих, але й співрозмовників Ісуса, які самі отримали б потрібне їм звільнення, якщо б погодилися повірити в Нього. Вони й справді ризикують повністю втрати здатність бачити, розуміти і висловлюватися, якщо не здобудуться на довіру.

Базовою умовою того, щоби відбулося чудо, є віра.

Зцілення німого біснуватого відсилає нас до безплідності вчення книжників та мудрих Ізрáїля, але також і до нашої неспроможності сформулювати і висловити власну віру. Текст Матея є таким драматичним, бо навіть очевидні докази свободи, зміни, зцілення, відновлення втраченої гідності не можуть збудити в них сумніви у вкорінених власних переконаннях. Вони стають просто нездібними до будь-якої зміни.

Тому Ісус стає наче лакмусовим папірцем, що відрізняє цінності людини, яка зростає, довірившись Йому, та того, хто має знання і релігійні переконання, через які відкидає будь-яку можливість прояву Божої повноти поміж нами. Запитаймо себе, чи й нашому житті присутня така постава недовіри та небажання оновлення.

Бог звільняє від морального і фізичного зла, відновлюючи в кожному повноту здоров’я. Ті люди відкинули знак запрошення до участі в новій людськості. Чи я також хочу його відкинути?


Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.

Підтримайте автора роздумів — «Скинію»!
▪Новий номер картки ПриватБанк: 5169 3305 2243 6531 (Чобіт Ольга Іванівна)
▪Для власників картки Монобанк: https://send.monobank.ua/jar/7CJJ5U5JwP
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу [email protected]

https://credo.pro/2022/07/323403

Опубліковано в news Позначки

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *